Susah Kalau Bercakap Dengan Orang Yang Tak Faham Bahasa

jais-sarday-simpanan-berkanun

Beberapa hari lepas semasa Sidang Dewan Negeri. Masa sedang khusyuk mendengar penjelasan tentang Simpanan Wang Berkanun yang disampaikan oleh bos saya iaitu YAB Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, ada lah hamba Allah yang juga seorang ADUN dari DAP yang masih tidak faham mengenai Simpanan Wang Berkanun walau sudah diterangkan kali pertama.

Beliau tetap bertanya; 'kenapa RM101 juta duit yang dimasukkan ke dalam akaun berkanun itu tak ada butir perbelanjaan..?

Untuk pengetahuan ADUN berkenaan, duit yang masuk ke akaun itu, maknanya untuk disimpan, bukan untuk dibelanja.. bila sampai masa nak belanja nanti, baru bawa semula butiran perbelanjaan ke Sidang Dewan yang akan datang untuk persetujuan...

Dalam tulis kali ini, saya nak kongsi pasal karenah ADUN pembangkang yang kerjanya hanya nak hentam dan nak cari salah sahaja. Tak lain tak bukan tujuanya untuk mencari publisiti politik murahan..

Sebenarnya, segala dasar yang bos saya lakarkan untuk pentadbiran Kerajaan Negeri Johor, semuanya untuk rakyat.. Sebab itu pembangkang tak ada isu untuk memburukkan kerajaaan negeri..

Itu yang perkara mudah (pasal simpan duit) pun diorang nak mainkan... hei.., boss saya ni, pemikirannya kelas pertama, nampak soft tapi mindanya tajam.. Don't play-play okay!!
Susah Kalau Bercakap Dengan Orang Yang Tak Faham Bahasa Susah Kalau Bercakap Dengan Orang Yang Tak Faham Bahasa Reviewed by Jais Sarday on September 10, 2016 Rating: 5

1 ulasan:

  1. MP pendatang yg beli kad pengenalan dari pegawai yang kuat rasuah..dapat jadi ADUN...tu yang tak paham bahasa melayu tu....explain la banyak mana pun bukan dia paham....

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.