​SKIM SEWA BELI PERUMAHAN JOHOR TERUS TUMPU GOLONGAN BERPENDAPATAN RENDAH DAN SEDERHANA


Iskandar Puteri, 11 Mei 2017 – Kerajaan Negeri Johor telah melaksanakan skim sewa beli sejak tahun 1990an (tetapi waktu itu melalui sistem manual) di seluruh daerah yang melibatkan projek-projek Rumah Awam Kos Rendah.
Md Jais Sarday telah menjawab soalan di Dewan Negeri Johor semalam, yang dikemukakan oleh Yang Berhormat Gambir berkaitan skim sewa beli Rumah Mampu Milik Johor. Beliau juga selaku Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan negeri Johor berkata skim yg bermula sejak tahun 1990,  telah melibatkan sebanyak 6,264 unit rumah (69 buah projek perumahan).
Dalam Bajet 2015, kerajaan negeri mensasarkan sebanyak 5,000 unit rumah yang akan dijadikan skim sewa beli. Sehingga hari ini, kerajaan negeri telah mengeluarkan tawaran kepada 3,200 orang yang layak.
Menurut Md Jais, dalam Bajet 2017, Kerajaan Negeri Johor telah memperuntukan sebanyak RM20 juta untuk membiayai skim sewa beli untuk Perumahan Komuniti Johor A dan B yang harganya RM40 ribu (pendapatan isi rumah tidak lebih RM3 ribu) dan RM80 ribu (pendapatan isi rumah tidak lebih RM5 ribu).
Menurut beliau kerajaan negeri Johor akan terus membela rakyat dan menjaga kebajikan mereka khasnya berkaitan perumahan golongan berpendapatan sederhana dan rendah.
#muafakatmembawaberkat
#JohorBerkemajuan
​SKIM SEWA BELI PERUMAHAN JOHOR TERUS TUMPU GOLONGAN BERPENDAPATAN RENDAH DAN SEDERHANA ​SKIM SEWA BELI PERUMAHAN JOHOR TERUS TUMPU GOLONGAN BERPENDAPATAN RENDAH DAN SEDERHANA Reviewed by Aspirasi on Mei 12, 2017 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.