Plan Malaysia Johor 'On Track'

plan-malaysia-johor-jais-sarday

Pagi ini saya mewakili YAB Menteri Besar Johor ke Majlis Sambutan Hari Perancangan Bandar Sedunia 2017, Hari Habitat Sedunia 2017 & Penyampaian Watikah Pelantikan Jawatankuasa Pewakilan Penduduk Negeri Johor Sesi 2017-2019 yang dirasmikan oleh Yang Berhormat Tan Sri Noh bin Haji Omar, Menteri KPKT.

Dalam rancangan masa depan Negeri Johor, seluruh pelusuknya akan membangun dan maju. Oleh itu, peranan dan sokongan PlanMalaysia@Johor sangat penting. Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih dan tahniah kepada PlanMalaysia@Johor yang telah dapat bergerak seiring dengan Perancangan Negeri Johor.

Sejak Mei 2017, PlanMalaysia@Johor telah menyiapkan RKK Kepulauan Mersing, RT Kota Tinggi, RT Tangkak, dan RT Johor Bahru-Kulai. Sekarang sedang berlansung pameran kepada orang awam RT Pontian & Batu Pahat.. RT Segamat pula sedang memulakan kajian dan RT Muar & Kluang dalam proses merangka kajian.

Saya ni tiada background berkenaan perancangan bandar.. Tetapi ceramah panjang lebar yang telah diberikan oleh Dr. Shamsaini, Pengarah PlanMalaysia@Johor, saya dah mahir tentang perancangan bandar.

Buat Jawatankuasa Perwakilan Penduduk berkhidmatlah dengan baik, tuan-tuan adalah orang yang telah dilantik untuk menjadi mata dan telinga masyarakat dan juga kerajaan.. orang yang mendengar isi hati rakyat untuk disampaikan kepada kerajaan.. dan juga orang yang menghebahkan dasar-dasar kerajaan kepada masyarakat.
Plan Malaysia Johor 'On Track' Plan Malaysia Johor 'On Track' Reviewed by Jais Sarday on November 11, 2017 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.