Bila Agaknya Mentaliti Orang Kita Nak Berubah

jais-sarday-kebersihan-1

Hari ini sudah masuk hari kedua bulan Syawal. Ketika saya sedang memandu kereta sendiri handak pergi beraya, tiba-tiba saya ternampak beberapa loggokan sampah yang dibuah di tempat yang tidak sepatutnya.

Potong stim betul!!

Antara tempat yang saya lalui ialah di sebuah masjid, saya melihat sampah yang diikat dengan beg plastik hitam kemudian ditinggalkan begitu sahaja di hadapan pagar masjid berkenaan. Siapa lah punya kerja buat kerja tak senonoh ini.

Ntah apa agaknya perasaan orang yang membuang sampah berkenaan..? for sure dia nak halaman rumahnya bersih.. tapi cara dia buang sampah tu mengotorkan tempat lain, malah mencacatkan pemandangan..



Beberapa hari lepas sebelum menjelang Hari Raya, saya ada berpesan kepada masyarakat negeri ini agar jangan buang sampah merata-rata. Saya turut menyeru supaya jagalah Negeri Johor tercinta ini agar sentiasa berada dalam keadaan bersih.. ke arah Johor Bersih Lestari..

Bukan kah kebersihan itu sebahagian daripada Iman?
Bila Agaknya Mentaliti Orang Kita Nak Berubah Bila Agaknya Mentaliti Orang Kita Nak Berubah Reviewed by Jais Sarday on Jun 26, 2017 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.